Ons reviewbeleid
Op onze website vind je reviews van klanten. In principe plaatsen we al deze reviews, maar er zijn wel een paar uitzonderingen. Een aantal reviews plaatsen wij niet. Dit zijn bijvoorbeeld reviews:
- van mensen die geen klant (meer) zijn;
- waarvan de klant het product waarover de review gaat niet meer heeft;
- waarvan de klant heeft gevraagd om deze te verwijderen;
- waarin privacygevoelige informatie staat over bijvoorbeeld klantgegevens, medische zaken of de financiële situatie van de klant;
- met grof taalgebruik, denk aan schelden of vloeken;
- die niet in het Nederlands of Engels zijn geschreven;
- die eigenlijk bedoeld zijn als reactie op een vraag vanuit ons;
- die gaan over fraude;
- over een andere verzekeraar of een ander merk.
Hoe berekenen wij ons klantcijfer?
Het gemiddelde klantcijfer wordt berekend op basis van de online reviews van onze klanten. Klanten kunnen hun mening delen over onze producten en service door 1 tot 5 sterren te geven. Waarbij 5 sterren de beste beoordeling is. Ieder aantal sterren is vervolgens een reviewcijfer waard.
Het reviewcijfer per aantal sterren
1 ster review = 1
2 sterren review = 3,25
3 sterren review = 5,5
4 sterren review = 7,75
5 sterren review = 10
Het gemiddelde klantcijfer wordt berekend op basis van de reviews die in de afgelopen 6 maanden zijn gegeven. De reviews over de zorgverzekeringen tonen wij niet meer, omdat wij het relevanter vinden om reviews te tonen die gaan over onze huidige verzekeringen.
De berekening is als volgt:
Het totale reviewcijfer / aantal reviews = gemiddelde klantcijfer. Gelukkig rekent het reviewsysteem dit automatisch voor ons uit 😉. Zo is het klantcijfer dat je ziet, altijd correct én up-to-date!
Goed om te weten
Wij hechten veel waarde aan de mening van onze klanten. En we willen als het even kan zorgen voor een glimlach. Daarom houdt onze afdeling Klanttevredenheid de reviews scherp in de gaten.
- Heeft een review 3 of minder sterren? Dan nemen wij altijd contact op. Om te kijken of we het samen kunnen oplossen.
- Staat er een vraag in de review? Ook dan nemen we natuurlijk contact op. In dit geval maakt het niet uit hoeveel sterren er zijn gegeven.
- De reviews worden op de reviewpagina geplaatst op volgorde van binnenkomst.
- We maken geen onderscheid tussen positieve en negatieve reviews.
- Op onze homepage lichten we positieve reviews uit met minimaal 4 sterren en 20 karakters.
- Er zit ongeveer 2 werkdagen verwerkingstijd tussen het indienen en het plaatsen van de reviews op onze website.
Versie: 2024.03.B